Elektrohydrauliczny podnośnik dwukolumnowy posiada dwa siłowniki (po jednym na każdą kolumnę) napędzane wspólną pompą hydrauliczną. Synchronizacja pracy obu wózków realizowana jest z wykorzystaniem liny stalowej. W podnośnikach tego typu przeprowadzenie połączenia hydraulicznego (przewodu) pomiędzy dwiema kolumnami (pomiędzy siłownikami) oraz liny synchronizującej może być zlokalizowane na dole podnośnika (na posadzce) lub jego górze (na końcach kolumn).
Zarówno, jedno jak i drugie rozwiązanie konstrukcyjne ma swoje wady i zalety. Konstrukcje z połączeniem na dole posiadają mniejszą wysokość całkowitą (zwykle około 3 m). Ta konstrukcja umożliwia bez ograniczeń obsługę wyższych pojazdów przy uzyskaniu maksymalnej wysokości unoszenia. Jedynym ograniczeniem w takim przypadku jest wyłącznie wysokośc warsztatu. Niedogodnością tej wersji jest konieczność przejeżdżania pojazdem po podstawie połączenia między kolumnami. Konstrukcje z połączeniem na górze pozbawione są tej wady. Do wad tej wersji konstrukcyjnej zaliczyć jednak trzeba większą minimalną wysokość warsztatu wynoszącą od 4 do 5 m. Kolejnym problemem przy zastosowaniu tego typu konstrukcji są utrudnienia przy obsłudze podwyższonych pojazdów przy maksymalnej wysokości unoszenia.